ברותחין ובצוננין

שנייה אחרי שהקיץ שכח ורגע לפני שהחורף אמיתי לנו כל כך, שני אירועים מוזיקליים מרגשים מקצוות שונים של הסקאלה שכבר עושים לי חם בפנים.

בחלק הראשון נתחיל עם הטמפרטורות הגבוהות:

לדראנק מאשין (ליאור אבל על באס ושירה, עידן כץ על גיטרה, ורן כהן על תופים) נחשפתי לראשונה באטמי אוזניים האהוב, כשנדב לזר הבהיר במילותיו שיש פה עניין שצריך לשים לב אליו. אז שמתי לב. חיפשתי ושמעתי את המייספייס שלהם (איזה ישן זה) ועף לי הפרצוף בלשון המעטה. גם עידו שחם וגיאחה העלו לי את הציפיות, וזה היה בלתי נמנע שאראה אותם כבר על במה. הדבר הבא שקרה זה פספוס מאסיבי של הופעות שלהם. כן, גרתי בכל מקום אפשרי מלבד במרכז הארץ ולא הזדמן לי לראות אותם בהופעה, עד שסוף סוף ראיתי אותם באינדינגב שנה שעברה בהופעת לילה מאוחרת יחד עם אביב מארק. שם ידעתי שנועדנו.

(צילום: אלונה נוף המוכשרת בנשים)

האנרגיות שיש להם על הבמה, המיקוד, הרוקנרול הכנה הזה- מתגלגל וחסר מעצורים כמו שרוקנרול צריך להשמע, כל אלה מרימים אותם גבוה ושמים את דראנק מאשין במקום רלוונטי ומשמעותי שאין עליו עוררין מבחינת הרוק הישראלי בארץ. בין להקות האלטרנטיב הכי טובות שפועלות כיום, הם לא מפחדים להשמע כמו סך ההשפעות שלהם: נעים בין רוק אלטרנטיבי, לגבול המטאלי לקברטי כמעט, עם באס עבה וגיטרה מייללת שמתהדקות היטב זו עם זו בניצוחם של התופים המדויקים: לפרקים מזכירים את אבות אבותיהם- אם אלה סוניק יות' או מיוז, הם לא בוחרים למי להדמות או כמו מי להשמע, הם פשוט מעזים ליצור מוזיקה מעולה על כל גווניה.

השלישיה מופיעה בקצב היסטרי, עם היד על הדופק בכל הקשור לעשייה וצבירת ניסיון, כשמאחוריהם כבר שני אי.פי מוצלחים במיוחד וציפייה הולכת וגדלה לקראת אלבום הבכורה. אני אישית כבר אימצתי אותם, ואין לי ספק שקרוב היום בו הם יפרקו הופעות ענק.

ביום חמישי ה24 לחודש תתתקיים בתאטרון תמונע הופעת דאבל פיצ'ר מיוחדת עם לפט האדירים (שגם עליהם השתפכתי לא מעט) בו לפט יארחו את לירון משולם מפלורה, ודראנק מאשין יארחו את חמי רודנר ואנחנו מחלקים כרטיס זוגי להופעה! נועם אופיר זכה בכרטיס זוגי והוו! איזה כיף. מחר (יום רביעי ה23) נפתחת הגרלה באפרכסת הנהדרים ושם אפשר לזכות באי.פי השני של דראנק מאשין ובאלבום של לפט! כדאי כדאי.

לעמוד האירוע בפייסבוק, להאזנה לשני האי.פי של דראנק מאשין.

והנה הגענו לחלק השני: אחרי כל הבערה הזאת, אנחנו יורדים מתחת לאפס.

לאלונה נוף (שברוב זמנה מצלמת מוזיקה ודברים יפים) יש פרויקט קטן וצנוע עם ליאור אבל (סולן דראנק מאשין), בו הם מוציאים פעם במיליון שנה שיר קפוא נוסף, ככה בלי לחץ ובלי משקל, משחררים שירים דקים תחת ידיהם. בינתיים לפרויקט הכל כך מיוחד הזה יש שני שירים, שאחד מהם נגלה לאוויר העולם רק השבוע. מעבר לאהבה הגדולה שיש לי כלפי השניים משהו במוזיקה שלהם עושה לי מערבולת בבפנוכו: רכה ועדינה כמו פתיתי שלג שנוגעים באדמה היא מחלחלת טיפין טיפין אל הבטן, הופכת שם את הכל ומרפה בבת אחת. הרשת גועשת בגלל השיר הזה ואין לי מילים להוסיף מלבד לדרוש שתקשיבו בעצמכם:

צמרמורות עונג בעמוד השדרה.

הדבר היחיד שאני מסוגלת לחשוב עליו כשאני שומעת את זה, זה שני אנשים שוכבים ועושים מלאכים בשלג. כל כך נקי וכנה, משהו בשיר הזה ממוטט אותי כל שמיעה. השילוב בין השניים יוצר משהו שגדול מהם, וזה פשוט מרהיב: מינימלי ועירום עם כפור שעוטף אותו יפה יפה, השיר הזה מקשה עליי לא לצפות מהפרויקט הזה לגדולות.

מה שבטוח הוא, שעכשיו אין ספק שהחורף הגיע.

אל תשכחו לשלוח מייל להגרלת כרטיסים, נתראה בחמישי בתמונע!

אחלה סופ"ש.

2 תגובות ל-“ברותחין ובצוננין

  1. אליפות !!!!!!!!

להשאיר תגובה

