שמלת הנוצות של סוליי

אני יודעת שאתם מתגעגעים, גם אני מתגעגעת לכאן. הדברים מאוד בקרוב יחזרו למסלולם והכתיבה תשוב לקלוח על המקלדת. אל דאגה, זה רק החורף.

הלילה גיליתי את Sóley Stefánsdóttir המדהימה (שאם למישהו יש רעיון איך לעזאזל מבטאים את השם שלה בעברית הוא יותר ממוזמן לחלוק אותו עמנו) שוב במקרה שכזה בעוד שיטוט חסר מטרה בערוצי יוטיוב ובלוגי מוזיקה בלתי נגמרים על חשבון השינה שלי, נתקלתי בקול שהפיל אותי כללית וגרם לי לשכוח לרגע את הזמן.

בדרך כלל אני משתקעת עמוק בהסטוריה וברקע של אמן שמעניין אותי, להבין מאיפה המוזיקה שלו מגיעה. אבל הלילה, לאור עייפות רבת רבדים שלא ניכרת אך ורק בפן הפיזי שלה אין לי כוחות. אין לי כוחות לחפש אחריה ואני רק רוצה לשקוע בים המוזיקה היפהפה שהיא מפיקה.

הייתי יכולה להגיד שהיא מיזוג פשוט ועדין בין אמיליאנה טוריני לביורק. הייתי גם יכולה להמנע לחלוטין מהשוואות ופשוט לקום ולברוח אליה לאיסלנדיה. בואו, נברח ביחד להרי הכפור הירוקים האלה, ונעלם בריצה אל הערפילים שעל ראשיהם.

חשבתי שאולי הפעם, במקום להגיש לכם אותה ערוכה ומוכנה לאכילה, נלמד אותה כולנו ביחד. וכל מי שמעוניין או רוצה והסקרנות אצלו באה ומשתלטת עליו בחוסר אונים מוזמן בחום לכתוב כמה מילים על המיוחדת הזו. אני יותר מאשמח.

תנו לי את המילים שלכם.

אני הולכת לישון בינתיים, אבל אל דאגה נתראה ממש עוד רגע. יש יותר מדי מוזיקה לכתוב עליה.

שבוע טוב

עלמא.

6 תגובות ל-“שמלת הנוצות של סוליי

  1. איזה יופי של מוזיקה. ממלאת נחת. 🙂

  2. אז ככה.
    סולי בת-סטפן (סטפאונסדוטיר) היא זמרת/יוצרת איסלנדית בת 25 בקירוב, שהוציאה בספטמבר אלבום בכורה מופלא בשם We Sink. האלבום יצא בלייבל הגרמני Morr, שדוחף אותה יפה יפה בעולם הגדול ומשתדל להוציא את הילדה מכונכיית הביישנות הטבעית שלה. יאמר לזכותה שאט אט היא לומדת גם לעשות את זה בעצמה דרך דף הפייסבוק שלה. לאלבום המלא קדם אי.פי בן שישה שירים בשם Theater Island (שיצא רק באיסלנד והוחבא היטב בין המדפים במעטפת קרטון מינימליסטית, אבל הצליח לחדור לי ללב בזמן אמת כבר לפני שנתיים וחצי) – שירים שרובם ככולם מופיעים גם באלבום החדש.
    היא למדה קומפוזיציה ופסנתר באקדמיה האיסלנדית למוסיקה, ונראה לי שגם אומנות או תקשורת חזותית. ביקרתי פעם בתערוכת מיצבים די הזויה אצלה בדירה ברייקיאויק.
    בשנים שקדמו לפריצה שלה היא ניגנה (ועדיין) על קלידים וחיות אחרות בשתי הלהקות הנהדרות של ידידנו סינדרי מאור סיגפוסון –
    Sin Fang
    &
    Seabear
    מי שראה אותה בהופעות שלהם בעבר יתקשה להאמין איך ההיפסטרית הממושקפת הקטנה והשברירית שמתחבאת מאחורי מקלדת הקאסיו עברה פתאום לקידמת הבמה והפכה תוך שנתיים לשם הכי לוהט שיצא מאיסלנד בתקופה הנוכחית.
    אני ממליץ על האלבום החדש בפה מלא תשבוחות. הסגנון נוטה לקברט מודרני במעטפת של פולק פסיכדלי, וההגשה המאופקת/ילדותית שלה תשתלב מצוין אצל כל מי שמתרגש מהשכנות של סולי: ביורק (ברגעיה המהורהרים), אמיליאנה טוריני (כמו שעלמא השכילה לציין), ואחת נוספת ומצוינת שאתם עדיין לא מכירים המתכנה Lay Low.

    ‪להלן סטרימינג חופשי לאלבום של סולי וביוגרפיה מפורטת
    http://www.gogoyoko.com/album/We_Sink

    תהנו משמלת הנוצות שלה!

    אורי

  3. בעודי מטייל להנאתי בעיר אקוריירי בצפון איסלנד, נכנסתי לחנות עם כל מיני מוצרים מגניבים (כמו כיסא עם פרווה למשל), והשיר הזה התנגן ברקע ומיד תפס את אוזני בכוח ולא הרפה. שיר מדהים וכל כך איסלנדי – Theater Island

  4. מדהים איך שנלכדים ברשת קולה העדין והמחוספס בו זמנית כמו אל נימפה

  5. אין לי הרבה מה להוסיף..מצאתי אותה דרך יוטיוב ואני מכורה לדיסק הזה כבר זמן מה..קול נשי ונדיר שריגש אותי מאד, ונכנס עמוק ללב..תודה על המידע גם אני אוהבת לדעת על האומן מה מי ואיך זה נוצר אשמח לשמוע עוד מידע..אולי נביא אותה לארץ.

  6. הבחורה הטבעונית הזאת פשוט משגעת! איזו מוסיקה מיוחדת ומרגשת…

להשאיר תגובה

