כולי אוזן, חלק ו': מתחת כל הכוכבים ולעיני כל העולם

ממשיכים בסדרה החדשה והמרגשת של ראיונות קצרים ואישיים לכבוד יום ההולדת ה25 לחנות האוזן השלישית בתל אביב שקרב ובא בצעדי ענק.

במסגרת הראיונות, כמה מן המוזיקאים שיופיעו באירוע משתפים את חווייותיהם וזכרונותיהם האישיים וגם הפחות אישיים לגבי חלקה של האוזן השלישית בחייהם. מסתבר שיש הרבה סיפורים על האוזן, וכמה מתוכם הם לא פחות מאוצר היסטורי (לפחות בעיניי). בכל פרק ישתתף מוזיקאי אחר, ושני כרטיסים לאירוע יוגרלו לאורך כל הסדרה. ההגרלה נגמרה. (נתראה שם בכל זאת?)

יהוא ירון ניגן שנים עם מוזיקאים אחרים עד שסוף סוף החליט להניח לרגע את הקונטרה בס המרשים, להרים את המיקרופון ולעמוד בעצמו על קדמת הבמה. מוזיקאי רגיש עם לחני רוק-קברט נהדרים ומורכבים ובעל כבוד עמוק לשפה העברית. זכיתי לראות אותו בהופעה, והכישוף לא פג גם שעות אחר כך.

מהי האוזן השלישית בעיניך? מה היא מסמלת? או איזה מקום היא תופסת בתרבות לדעתך?

"האוזן מסמלת בעיני את אחת האשליות הילדותיות היחידות שלא התנפצה.
רבין מת, זאב טנא לא המציא את הבמבה אבל האוזן עדיין מפוצצת מוזיקה טובה שאני לא מכיר."

ספר על אלבום משמעותי שקנית שם, האם אי פעם הייתה המלצה של הזבנים שהייתה משמעותית?

"הרבה מאוד אלבומים שהרסו ובנו מחדש את החיים שלי הגיעו מהאוזן. כרגע עולה לי לראש דווקא דיוידי של הופעה שקניתי באוזן כשהיא היתה עוד בשנקין. זה היה baby snakes של זאפה, ואני חושב שזה סרט ההופעה הכי טוב שאני מכיר. אבל המלצה משמעותית שקיבלתי היתה כשנחשפתי לרוברט וייאט וקראת איפשהו שהאלבום old rottenhat נכתב כולו על מרגרט תאצ'ר. אמרתי את זה לאחד המוכרים של האוזן והוא המליץ לי בחום לא להאמין לכל מה שאני קורא."

חוויה או זכרון חיובי או שלילי מהחנות? 

"האמת שאת שני הדיסקים הראשונים שאי פעם היו לי אבא שלי קנה לי באוזן. הוא לקח אותי לחנות והבטיח לקנות לי איזה דיסק שארצה. הייתי בן עשר. מיד בחרתי את number of the beast של איירון מיידן. הוא חייך במבוכה ושם בשקית גם את סוף עונת התפוזים."

* יהוא ירון יופיע ביום שישי ה23 לחודש במרתון הצהריים באוזןבר!

בנדקאמפ

ואל תשכחו: לונג וויקנד זה בעצם חמשוש.

להשאיר תגובה

