המלכה ב' עושה ספורט

יש סיכוי שאני אאבד אתכם בעקבות הוידוי הבא:

אני אוהבת את ביונסה. מאוד.

אוקיי, עכשיו כשזה יצא החוצה נציין שיכול מאוד להיות שאתם תחשבו עליי כל מיני דברים לא בהכרח טובים בכמה דקות הקרובות שתקראו את את הפוסט הזה, אבל בואו נהיה כנים: לא יעזור כל מה שתגידו מנגד, מדובר באישה חזקה ומוכשרת בטירוף שמנצחת את כל הדברים הרעים שאפשר להגיד עליה.

(אני בקוצר נשימה רק מלראות את זה)

נתחיל מהעובדה הפשוטה והחשובה מכולן: היא ווקאליסטית בחסד. המנעד שלה עצום, וזה שהיא מצליחה לשיר בקול יציב תוך כדי קימורי גב, סלטות, ותנועות של ערומות זה משהו שאין להמעיט מערכו. הדבר הבא הוא דימוי הגוף הנהדר שלה: הבחורה אשכרה הטמיעה בשפה האנגלית את המושג בוטילישס. תגידו מה שתגידו, יש לה חמוקיי על והיא גאה בהם ונושאת אותם בגאווה ששמורה למשפחת המלוכה. זה מה שנקרא אישה עם דימוי עצמי בריא (ולא נדבר על זה שלידה ליידי גאגא נראית כמו ילדה בת 14 בתת משקל, או צימוק מיובש וחיוור, חסר כשרון ואופי).

היא יודעת לזוז מדהים (נכון, לפעמים זה על גבול הזנותי) אבל לרוב זה נשאר בגבולות הטעם הטוב. בכל זאת, אותה לא תראו עטופה ברצועות כמו ליידי גאגא או ריהאנה. היא פרפורמרית ענקית, ובעלת חוש קומי אדיר. ההרכב המוזיקלי שלה מונה רק נשים, איך זה בתור גירל פאוור? ולא רק זה, יש לה חברת אופנה יחד עם אמה ואחותה, היא משחקת בקולנוע, היא פעילה חברתית, וכמובן איך אפשר לא להזכיר את העובדה שהיא מכל נשות העולם זכתה בג'יי זי (גם אני רוצה), ואפשר לעשות תחרות עד הנצח מי מביניהם כשרוני יותר.

אבל הייתה סיבה שלשמה התכנסנו בכל הילולת הביונסה הזאת. ממש לא מזמן יצא לה קליפ חדש! משום כך ההתרגשות שלי בשיאה, ומכאן ההשתפכויות הבלתי נגמרות. מדובר בעצם ברימיקס לשיר ישן שלה בשם Get Me Bodied שאותו ראיתם כמה שורות למעלה. הרימיקס נקרא Move Your Body והוא נולד מתוך קמפיין משותף של ביונסה ומישל אובמה (!) להעלאת מודעות למגפת השמנת היתר בילדים ונוער בארצות הברית, ולחינוך לאכילה בריאה וספורט. בעיקרון של זה, הצורה להעביר את המסר היא דרך למידה של ריקוד ספורטיבי או מה שאצלנו נקרא קלאב-מד. כן, מאוד ניינטיז אבל האמת שזה לא רעיון כל כך רע. גם ככה יוטיוב מפוצץ בחקייני ביונסה, אז למה שלא יעשו התעמלות תוך כדי שהם רוקדים?

אולי זה הזמן לציין את העובדה שאם היא תגיע לארץ אני אקנה כרטיס להופעה שלה. ואם יהיו כרטיסים יקרים להחריד שיהיו קרובים יותר לבמה אז אני אקנה אותם. ויש מצב גדול שאני אכין שלט (או אולי לא, נראה לי שהגזמתי). מה שכן, אני אהיה שם ואני בטח אתרגש ויתפסו לי הלחיים מלחייך ללא שליטה. כי אולי ביונסה היא מוצר פופי מלוטש, אבל היא גם לא מתיימרת להיות משהו אחר. היא לא מתיימרת להיות אמנית או חלוצה מוזיקלית. היא מודעת היטב לתדמית שלה ולאחריות שלה בתור מודל לנערות צעירות והיא משתמשת בה כדי להוות דוגמה כמיטב יכולתה. היא לא עושה סמים, היא לא מסתבכת עם החוק, היא לא מוכרת את חייה הפרטיים לצהובונים. היא מעודדת העצמה נשית, בטחון עצמי, תפיסת גוף בריאה. ובעיקר, מתחת לכל מפעל ייצור הלהיטים שלה והמלוטשות הזאת, נראה שהיא באמת אוהבת את מה שהיא עושה.

אם נתכחש או לא, בסופו של דבר ביונסה נואלס היא אחת הנשים השחורות המצליחות והמשפיעות בעולם, ולצערינו הרב אין רבות כאלה. כרגע היא עומדת לצד נשים חזקות כמו אופרה ומישל אובמה, ובעיניי, מגיע לה.

מבטיחה שפוסט הבא נחזור אל אזורינו המוזיקלי הטבעי.

_

* הזוכה בכרטיסים לטליה אליאב הוא יואב! מזל טוב מחכה לך מייל. והזוכים בכרטיסים לשרלוט ומגון הם בן ודוד מזל טוב גם לכם! מחכה לכם מייל. איזה כיף

עלמא

6 תגובות ל-“המלכה ב' עושה ספורט

  1. לא צריך להתבייש 🙂
    האשה הזאת כולה אור ואהבה וכשרון ועוצמה!!
    אני הייתי שמה גם את הקטע הזה מתוך הסרט קדילאק רקורדס שבו היא משחקת אתEtta James ונותנת כמה ביצועים מפילים לקלאסיקות שלה:

    • כמובן שראיתי! אחלה סרט. חבל שהיא לא משחקת יפה כמו שהיא שרה, אבל בהחלט יש שם כמה ביצועים נהדרים שלה ושל שאר הקאסט עם מלא כבוד למקורות שלהם. תודה על הקליפ (=

  2. אהבתי את ההשוואה לליידי גאגא. ביונסה ממשיכה מסורת נפלאה של זמרות על שחורות. מדור לדור הם הופכות גם ליותר יפות ויותר עצמאיות ויותר דעתניות. יש כאן איזו התקדמות מוויטני יוסטון. בכל מקרה אין מה להתבייש בלאהוב אותה או לאהוב פופ. אני עושה את זה כל הזמן..

    • בכלל לא חשבתי על וויטני יוסטון, אזכור יפה אייל! אינני מתביישת כלל וכלל, ראה ערך במצעד ההלל מעלינו- מודעת לעובדה שהיא לא באיזור המוזיקלי הטבעי של הבלוג זה הכל (=

  3. עלמא
    אחלה פוסט
    אבל הקישורים לטיוב לא בEMBED אלא רק כתובת של קיצור
    מומלץ לתקן למען הבאים אחריי

להשאיר תגובה

